Killzone: Shadow Fall

Ez volt a a második játék, amit végig tudtam vinni a PS4-en. Emlékszem, hogy az első konzol vétele előtt elég jelentősen kételkedtem, hogyan lehet lövöldözős játékokat játszani a kontroller segítségével és az első végigvitt játék a Killzone volt. Folytattam a hagyományt, az eddigieket is letoltam, egyenes út vezetett a PS4-es változat játszásához is.

shadow-fall

Valami irgalmatlanul szép játékot csináltak a fiúk. Néhol nekem nehéz volt, de nem megoldhatatlanul nehéz. Volt, hogy eltévedtem és inkább pihentettem. Az utolsó egyharmadát szinte egy nap alatt csináltam meg. Annyira bejött, hogy el is kezdtem normál fokozaton megint. Jó, ajánlom!

Az első PS2 játék

…amit végignyomtam: a Killzone! Nézd meg mit is ígér, ha elkezded Te is!

A történet valamikor az emberiség jövőjében, a bolygóközi gyarmatosítások idején játszódik. Béke és nyugalom jellemzi ezt az időszakot, de épp csak mostanáig. A harmonikus állapot ugyanis felborulni látszik a kegyetlen és hataloméhes Helghast sereg hódítási törekvései miatt. Miután a Helghastok több kolóniát is lerohannak, már világosan látszik, háborús konfliktus van kialakulóban. A játékos egy önkéntes katona személyében küzdhet az ISA, vagyis a Földdel szövetséges csapat (jelen esetben a “jó” oldal) képviselőjeként. Önkéntesként, de nem önmagában. Egy négyfős alakulat részeként fog harcolni – különleges kiképzett katonához méltóan általában az ellenséges arcvonal mögött.

Mi emeli ki a Killzonet a futurisztikus FPS-ek tengeréből? Először is: a grafika. A holland srácok a “mindent vagy semmit” elvet követték a látványvilág megalkotáskor, és ennek megfelelően az utolsó cseppet is kifacsarták vizuálisan a Playstation 2-ből. Hatalmas, nagy műgonddal kidolgozott pályákon harcolhatunk: a romos város, vagy a mocskos-saras csatatér olyan élethű, hogy szinte megszólal. Az ellenfeleink (és csapattársaink) szintén piszok jól néznek ki, és az animációjuk is lehengerlő – ilyen látványos mozdulatokat, vagy fegyver-újratárazásokat ritkán látni játékban.

A játék többi része is ezt a nagyon magasra belőtt színvonalat képviseli: ellenfeleink mesterséges intelligenciája megdöbbentően jó, jól képzett katonaként viselkednek és csapat-taktikákat alkalmaznak. A saját csapatársaink sem vallanak szégyent: intelligensen támogatnak minket a harcban. A Killzone érdekessége, hogy a játék elején a csapat bármelyik tagját választhatjuk, azaz négy szemszögből (négy teljesen eltérő viselkedésű / fegyverzetű karakterrel) nyomhatjuk végig a pályákat.

A katonalány Luger például ügyesen lopakodik, és olyan helyekre is beférkőzik, ahová a többiek nem képesek, a nehéz fegyvereket használó srác pedig pusztító tűzet zúdít az ellenfélre).

Maga a játék nem hosszú, olyan 3-4 nap alatt végig lehet tolni. Igaz nekem olyan 2, 2 és fél nap alatt sikerült, de nyomtam is ezerrel. Jó volt, jó helyszínek, jó hangulat. Sosem gondoltam volna, hogy pont egy FPS lesz az, mit végigviszek. Az irányítást a PC után szoknom kellett, de már valamennyire megy a dolog. Majd belejövök. ;)